piątek, 23 grudnia 2016

#NIE OCENIAJ KSIĄŻKI PO OKŁADCE: NAJPIĘKNIEJSZE OKŁADKI 2016



Rok 2016 był rokiem premier wielu książek. Na listę bestsellerów trafiła masa świetnych pozycji. Może się wydawać, że okładki lektur z roku na rok są coraz piękniejsze. W końcu technologia idzie do przodu, więc wydawnictwa mogą pozwalać sobie na coraz piękniejsze oprawy lektur, które przyciągną czytelników. Ten post będzie też pierwszym z serii: "Nie oceniaj po okładce", w którym będę pisać o niczym innym, jak właśnie okładkach książek.
Tymczasem dzisiaj subiektywny ranking najpiękniejszych okładek roku 2016.
Zapraszam!





Zacznijmy od okładek polskich autorów:

1. Agnieszka Maciąg "Pełnia życia"
2. Natasza Socha "Biuro przesyłek niedoręczonych"
3. Magdalena Kordel "Anioł do wynajęcia"
4. Anna Herbich "Dziewczyny z Solidarności"

Każda z nich ma w sobie coś pięknego. Pierwsza pozycja jest totalną miazgą, bo nie tylko okładka jest cudowna, ale i cała oprawa. Ostatnią na przykład kocham za to, że patrząc na nią od razu cofamy się do lat osiemdziesiątych.


1. "Ktoś mnie pokocha" zbiór opowiadań różnych autorów
2. Sarah J. Maas  "Dwór cierni i róż"
3. Leslye Walton "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender"
4. Lauren Oliver "Panika"

Moim ulubieńcem spośród tych czterech jest książka Lauren Oliver. Jest w niej coś magicznego, chociaż niekoniecznie oryginalnego. Pozostałe są jak dla mnie miłe dla oka.


1. Meg Wolitzer "Wyjątkowi"
2. Amy Ewing "Czarny klucz"
3. Jasmine Warga "Moje serce i inne czarne dziury"
4. Nicola Yoon "Ponad wszystko"

Okładka pierwszej książki jest zdecydowanie bardzo wyjątkowa, jak może wskazywać na to tytuł :) Pozostałe są według mnie niemniej piękne.


1. Marie Tourell Soderberg "Hygge. Duńska sztuka szczęścia"
2. Meik Wiking "Hygge. Klucz do szczęścia"
3. Nicholas Sparks "Spójrz na mnie"
4. Jane Austen dzieła zebrane

Pierwsza zdecydowanie cudowna, magiczna i oszałamiająco piękna. Pozostałe również niczego sobie.


1. Sandy Hall "Daj mi odpowiedź"
2. Colleen Hoover, Tarryn Fisher "Never Never"
3. Rainbow Rowell "Linia serc"
4. Matthew Quick "Wszystko co wyjątkowe"

Te okładki są jak dla mnie magiczne, minimalistyczne, ale i bardzo ładne.


1. Kirsty Moseley "Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno"
2. Alessio Puleo "Moje serce należy do ciebie"
3. Krystal Sutherland "Chemia naszych serc"
4. Amy Ewing "Biała róża"

Te okładki są według mnie, jak dla pospolitych młodzieżówek. Nic nadzwyczajnego, ale jednak cieszą oko.


1. Becca Fitzpatrick "Niebezpieczne kłamstwa"
2. Rainbow Rowell "Załącznik"
3. Jessie Burton "Muza""
4. Suzanne Young "Plaga Samobójców. Program"

Tutaj mamy mieszankę, bo jest i totalnie minimalistyczna (2.) , ale i dość... szalona okładka (3.). Którą z tych dwóch wolicie?



1. Kerstin Gier "Silver. Druga księga snów"
2. Leigh Bardugo "Szóstka wron"
3. David Roberts "Shantaram"
4. Sarah J. Maas "Królowa cieni"

Dwie pierwsze książki są na żywo o wiele piękniejsze, a do tego cudownie wydane.



1. Kasie West "Chłopak z sąsiedzctwa"
2. Rainbow Rowell "Nie poddawaj się"
3. Brenna Yovanoff "Wyśnione miejsca"
4. Andrea Portes "Anatomia obcości"

Znowu pani Rowell. Cóż zrobię, kiedy jej okładki tak bardzo mi się podobają.
Ta ostatnia książka, czyż nie jest genialna?




1. Kiera Cass "Korona"
2. Mechtild Glaser "Strażniczka książek"
3. Kiera Cass "Syrena"
4. Cassandra Clare "Pani noc"

Okładki książek Kiery Cass jak zawsze zachwycają. Naprawdę bajkowe...




J.K. Rowling seria "Harry Potter"

Te ksiażki są tak pięknie wydane, że z chęcia bym je przygarnęła. Niby przeznaczone dla dzieci, ale ludzie, one są boskie!



I na deser moje ulubione okładki filmowe.

1. Jeanne Ryan "Nerve"
2. Jojo Moyes "Zanim się pojawiłeś"
3. Ransom Riggs "Osobliwy dom pani Pergrine"
4. M.L. Stedman "Światło między oceanami"

Piękne, piękne, piękne. Uwielbiam okładki filmowe, a te są cudowne, nie uważacie?



To już wszystko na dziś. Jak Wam się podobał mój ranking? Macie swoich okładkowych ulubieńców? Koniecznie dajcie mi znać w komentarzu.
Oliwia

2 komentarze:

  1. Cała seria rywalek ma świetne okładki, ale okładka "Osobliwe i cudowne..." jest po prostu genialna! Niestety widać to tylko w wersji papierowej :-)

    OdpowiedzUsuń