poniedziałek, 25 lipca 2016

14. DZIEWCZYNY WYKLĘTE / SZYMON NOWAK



Pewnego deszczowego dnia, który spędziłam buszując na stronach księgarni internetowych natknęłam się na tę książkę. Po przeczytaniu praktycznie samych świetnych opinii i skrótu treści - od razu kliknęłam na przycisk ''dodaj do koszyka''. Czy jestem z tego zadowolona?


Tytuł: DZIEWCZYNY WYKLĘTE
Autor: SZYMON NOWAK
Wydawnictwo: FRONDA
Seria: ''WYKLĘCI''
Ilość stron: OK. 470
Cena: 44,9 ZŁ

''Dziewczyny Wyklęte'' to coś w rodzaju zbioru opowiadań szesnastu kobiet. Nie opisują nic innego, jak ich życie, zajęcia, miłości i przeżycia z czasu wojny.


Ta książka jest dość wyróżniającą się na tle pozostałych lektur historycznych. O kobietach z czasów wojny nie słyszymy aż tak wiele, jak o mężczyznach, a to jest według mnie błąd. Nie zapominajmy o tym, że one również poświęciły swoje życie dla nas i Ojczyzny, a ich prace do łatwych nie należały.
Myślę, że ta książka to ciekawa alternatywa dla żeńskich czytelniczek, ale nie tylko.

Pióro autora jest dobre. Książkę czyta się przyjemnie. Jest bardzo dużo dialogów, co sprawia, że  czyta się szybko i bez znudzenia.

Jest to lektura bardzo poruszająca. Każdy rozdział, poświęcony innej sylwetce, nie zawsze ma szczęśliwe zakończenie. Oczywiście nie są to jedynie przygnębiające opowiadania.
Ponadto, książka przepełniona jest wieloma faktami historycznymi, które ''wpadają'' nam do głowy w bardzo przyjemny sposób, co jest według mnie plusem tej książki.

Warto zwrócić uwagę na cudowne wykonanie książki. Jest bardzo bogato zdobiona zdjęciami, niestety biało-czarnymi. Kartki są grube, dzięki czemu nie pozaginają się zbyt łatwo.
Okładka jest twarda i matowa, co tworzy według mnie doskonałe połączenie. Uważam jednak, że dziewczyna z okładki nie pasuje do treści książki przez swój makijaż, który raczej nie współgra z czasami wojny. Oczywiście to tylko taki drobiazg, jednak trochę razi w oczy.

Jest to książka bardzo interesująca. Z wielką chęcią przeczytam więcej o kobietach z czasów wojny. Szczególnie cieszy mnie informacja, że niedawno na rynku pojawiła się kolejna część tej lektury - ''Dziewczyny Wyklęte 2''.

Zachęcam Was gorąco do zapoznania się z tą pozycją.

Moja ocena:  9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz