czwartek, 14 lipca 2016

13. RYWALKI / KIERA CASS


Która z dziewczyn nie marzyła kiedykolwiek o życiu w zamku, z pięknym królewiczem u boku? O noszeniu pięknych i bogato zdobionych sukni?
Myślę, że kobiet, których dzieciństwo nie wyglądało fantazjowaniu o królewskim życiu jest niewiele.
Ba! Może i znajdą się takie, które do dziś po cichu liczą na spełnienie tych snów.
Dzięki tej książce będziecie mogły poznać takie życie...

Tytuł: RYWALKI
Autor: KIERA CASS
Wydawnictwo: JAGUAR
Seria: ''RYWALKI'' (6 części)
Ilość stron: OK. 340
Cena: 37,9 ZŁ
Ocena: 6/10

Na wstępie pragnę zauważyć, że moja opinia na temat tej książki prawdopodobnie nie przyda się chłopcom, a więc odsyłam Was, drodzy panowie, do moich innych recenzji :D
To będzie coś typowo dla dziewczyn.


America Singer zostaje wybrana do eliminacji, które mają za zadanie znaleźć idealną partnerkę dla przystojnego księcia Maxona. O miejsce w tym ''konkursie'' modliły się dziewczyny z całego kraju, a Ami tak naprawdę nie z jej woli trafia do zamku. Jak jej się powiedzie? I do kiedy zostanie w zamku? Wszystkiego przekonacie się, kiedy przeczytacie książkę Kiery Cass.


Bardzo podoba mi się pomysł autorki na powieść. Nie spotkałam się nigdy wcześniej z czymś takim. Autorka ciekawie przedstawiła świat życia w zamku. Oczywiście nie uważam, że jest to wiarygodne źródło informacji, jednakże nie zmienia to faktu, że wszystko wydaje się prawdziwe. W książce nie ma jedynie wątków nauki dziewczyn, jak być damą; jest odrobina polityki i zamieszek. Osobiście te momenty nudziły mnie swoją monotonnością. Już lepiej chyba byłoby ominąć te wątki i nie dodawać ich do treści książki.

Dość istotnym szczegółem jest to, że lektura ta jest przeznaczona dla młodszych czytelniczek. Opiera się na wielu schematach, jest przewidywalna i posiada bardzo mało zwrotów akcji.


Pióro autorki jest według mnie w porządku. Nie ma się do czego przyczepić, jednak nie zmienia to faktu, że szału nie ma. Kiera napisała serię książek skierowaną do młodszych czytelniczek, czy nastolatek, więc wszystko napisane jest lekkim językiem. Ogólnie książkę miło i bardzo szybko się czyta. Brakuje jedynie opisów emocji bohaterów, co według mnie jest trochę uciążliwe.


Okładki całej serii ''Rywalki'' są według mnie oszałamiająco piękne! Wielki, wielki plus za nie.
Poza tym wykonanie książki jest według mnie jak najbardziej w porządku.


Ogólnie seria ma bardzo wiele wspólnego z ''Igrzyskami Śmierci'' autorstwa Suzanne Collins. Jeśli komuś spodobała się ta trylogią, to myślę, że te książki również przypadną mu do gustu.
Jeżeli szukacie lekkiej i przewidywalnej książki, która nie wniesie nic do waszego życia, ale miło spędzicie z nią czas, to uważam, że warto jest się z nią zapoznać.


Moja ocena: 6/10



Czytaliście ''Rywalki''? Co sądzicie o tej książce? Koniecznie powiedzcie mi w komentarzu!
Do zobaczenia w kolejnej recenzji :D

Oliwia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz