wtorek, 19 stycznia 2016

3. FANGIRL / RAINBOW ROWELL

Tytuł: Fangirl
Autor: Rainbow Rowell
Seria: jeden tom
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 464
Cena: 39,9 zł

Niektórzy mówią, że jak idą na studia, to zaczyna się ich ''nowe życie''.
Jak będzie w przypadku Cath?
Czy nadal będzie mogła być fangirl?
Co z jej rodziną i siostrą bliźniaczką Wren?

Zapraszam was do recenzji niezwykle przyjemnej i prawdziwej książeczki, z którą będzie mogło się utożsamić pewnie większość z nas :)

Na książkę autorstwa Rainbow Rowell natknęłam się jeszcze zanim została wydana. ''Jeśli jesteś fangirl, to wiesz. Jeśli nią nie jesteś, to nie zrozumiesz.'' Te dwa zdania sprawiły, że od razu wiedziałam, że po tę lekturę muszę sięgnąć! Niezmiernie się cieszę, że to zrobiłam, bo ''Fangirl'' kompletnie zawładnęła moim sercem.


Cath i Wren to siostry bliźniaczki (podobne do siebie tylko z wyglądu). Rozpoczynają one właśnie naukę w college'u. Może się wydawać, że będzie wspaniale, ale nie dla Cath. Jak się okazuje, Wren postanawia, że nie będzie już mieszkać z siostrą. Teraz nasza wstydliwa bohaterka musi poradzić sobie sama i pokonać swoją wstydliwość. Jak jej pójdzie? Przekonajcie się sami :)


Akcja książki rozgrywa się w czasach teraźniejszych, żadnej fikcji, oprócz jednej, ale o tym za chwilę.
Opisany jest w niej pierwszy rok studiów Cath. O nauce jest tu jednak niewiele, więc nie zniechęcajcie się :)
Ogólnie jeśli miałabym powiedzieć jak dużo dzieje się w tej książce, to powiedziałabym, że wydarzeń jest w liczbie idealnej, bo ani za dużo, ani też za mało.


Cath jest dziewczyną, z którą utożsamić się może wiele nastolatek. Nieśmiała, wstydliwa, zamknięta w sobie, słabo jej wychodzi nawiązywanie nowych znajomości, jednak nie jest zakłopotana pisząc opowiadania o jej ukochanej fikcyjnej postaci - Simonie Snow. Są to tzw. fanfiction. Dzięki nim stała się fanką, która ma własnych fanów.
Cath zostaje skazana na dzielenie pokoju z Reagan - dziewczyny, której nadal nie umiem opisać, mimo że książkę przeczytałam. Nie potrafię tego zrobić, ponieważ jej zachowanie ciągle się zmieniało. Sprawiła tym samym mętlik w mojej głowie i przepraszam, ale mogę tylko powiedzieć, że była szczera. Wybaczcie.
Cath poznała też pewnego chłopaka. Ma on na imię Levi i jest świetny. Autorka wykreowała tak sympatyczną postać, że zalicza się on do jednej z kilku moich ulubionych.
Podsumowując ten wątek. Postacie są jak dla mnie świetne i wszystkie mi się spodobały (Reagan także). Nie są oparte na schematach, ponieważ to zwykli ludzie.

- Czytałeś książki z serii?
- Widziałem filmy.
Cath tak mocno wywróciła oczami, że aż ją zabolało.


Autorka w książce ''Fangirl'' nawiązuje do problemów dzisiejszych nastolatków, a przy tym nie jest  ciężka, ani też trudna do zrozumienia. Kocham tę książkę za to, że właśnie taka jest. Nic tu nie jest wyidealizowane. Wszystko to tak jakby opowiadanie pewnej nastolatki. Nie potrafię znaleźć dobrego określenia do tej powieści. Jest po prostu zwykła, normalna, prosta. Wydaje mi się, że właśnie takich książek jak ta, jest za mało.  Do tego ta okładka!
Jeśli jesteście fangirl to na 100% będziecie mogły wczuć się w tą opowieść, tak jak ja. Zapewniam was.
Nie potrafię się do niczego przyczepić, dlatego:


Moja ocena: 10/10


Jak wy oceniacie ''Fangirl''? Zapraszam do komentowania :)


2 komentarze:

  1. Chyba się przekonuję do tej książki... ;)

    http://ksiazkoholizm-betty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham ją! Książka, która nie wnosi nic do życia, ale czyta się ją fantastycznie.
      Z chęcią sięgnęłabym po kolejny tom, ale niestety muszę cierpieć :(

      Usuń