sobota, 10 lutego 2018

// MROCZNA MAGIA, TAROT, CHŁOPAK Z KRUKIEM, CZYLI "KRÓL KRUKÓW" MAGGIE STIEFVATER//


Tytuł: KRÓL KRUKÓW
Tytuł oryginalny: THE RAVEN BOYS
Autor: MAGGIE STIEFVATER
Tłumaczenie: EWA KLESZCZ
Wydawnictwo: UROBOROS
Ilość stron: 496
Cena: 39,9

Blue pochodzi z bardzo osobliwej i niespotykanej rodziny. Nie dość, że składa się ona tylko z kobiet, to są to kobiety - wróżki, które z niezwykłą skutecznością przepowiadają przyszłość każdemu człowiekowi. Przyciągają do siebie wiele osób, które chcą dowiedzieć się co ich czeka i jak potoczy się ich życie. Bogactwo, nieszczęście, miłość? Wszystko staje się jasne po wróżeniu z kart tarota. Blue ma niezwykły dar, dzięki któremu wzmacnia energię innych ludzi. Ciężko to wytłumaczyć, dlatego wybrałam cytat, który świetnie opisuje tę umiejętność.

"-Chwileczkę - powiedziała Persefona, kiedy Maura wyjęła karty. - Niech Blue rozdaje.
Prosiły o to dziewczynę nie po raz pierwszy. Czasami, w przypadku trudnych lub ważnych sesji, wróżki najpierw prosiły ją, żeby dotknęła kart, aby wzmocnić ich przekaz."


Nastolatka również miała okazję do poznania swojej przyszłości, dzięki pewnej wizji. Nie jest to miła, ani przyjemna przepowiednia, bo mówi ona o tym, że uśmierci chłopaka swoim pocałunkiem. Jest to nie lada problem, dlatego Blue postanawia odciąć się całkowicie od płci męskiej. Sprawa się komplikuje, kiedy poznaje trójkę chłopaków z elitarnego liceum. Okazuje się, że poszukują oni linii mocy, która pozwoli im odnaleźć legendarnego Króla Kruków. Blue dołącza do grupki. Od teraz życie naszej czwórki bohaterów nie będzie takie, jak kiedyś.



Autorka pisze bardzo prostym, lekkim i przystępnym językiem. Książka jest przyjemna w odbiorze i czyta się ją niezwykle szybko. Ja sama pochłonęłam ją w dwa dni z racji wspaniale wykreowanej akcji i tajemnicy.

Postaci są świetne. Na początku możemy się trochę gubić, bo jest ich całkiem sporo, ale z czasem dowiadujemy się o ciekawych detalach z życia każdego z nich. Okazuje się, że każdy ma swoją własną, oryginalną i zaskakującą historię. Autorka wykreowała bardzo wyraziste i sympatyczne postaci, nie da się ich nie polubić.
Nasza czwórka przyjaciół od magicznych tajemnic tworzy niesamowity zespół. Bohaterzy wspaniale się dopełniają i obecność żadnego z nich nie jest przypadkowa. Tak naprawdę, obecność żadnego z bohaterów książki nie jest przypadkowa.

Książka nie była zła, ale spodziewałam się czegoś wspaniałego. Momentami odczuwałam, jakby była ona przeznaczona dla młodszych czytelników. Na początku lektury byłam zawiedziona, potem było lepiej. Po przeczytaniu byłam pewna, że po kolejny tom nie sięgnę, ale podczas pisania tej recenzji, kiedy dogłębnie zanalizowałam jej treść, to zdałam sobie sprawę, że była naprawdę w porządku i myślę, że sięgnę po kolejny tom, a to za sprawą świetnie wykreowanych postaci, do których bardzo się przywiązałam.

Moja ocena: 6/10

Czytaliście "Króla kruków"? Lubicie takie książki czy nie przepadacie za wątkami fantastycznymi?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz