niedziela, 4 lutego 2018

// MAGICZNE STWORZENIA, MIŁOŚĆ, TAJEMNICE , CZYLI "DWÓR CIERNI I RÓŻ" SARAH J. MAAS //


Tytuł: DWÓR CIERNI I RÓŻ
Tytuł oryginalny: THE COURT OF THORNS AND ROSES
Autor: SARAH J. MAAS
Tłumaczenie: JAKUB RADZIMIŃSKI
Wydawnictwo: UROBOROS
Ilość stron: 524
Cena: 39,99


Feyra, czyli dziewiętnastoletnia łowczyni ciężko pracuje na wyżywienie swojej rodziny. Pewnego dnia udaje się na polowanie pod mury oddzielające ziemie śmiertelników od magicznych stworzeń wysokiego rodu. Dziewczyna widząc ogromnego wilka myśli o ogromnej ilości jedzenia i futra, które pozwolą przetrwać jej rodzinie przez najbliższe dni. Zabija zwierze. Niedługo potem do domu dziewczyny wkracza wściekła bestia, która żąda zadośćuczynienia za zabicie jej przyjaciela. Pozwala on dziewczynie wybrać - albo uda się z nim do Prythianu, gdzie spędzi resztę swojego życia, albo zginie.  
Co wydaje się lepszą i dogodniejszą opcją? Życie wśród rodu doskonałych i magicznych stworzeń, czy śmierć? Większość odpowie, że to pierwsze. W tym przypadku nie jest to jednak takie proste z racji konfliktu między tymi dwoma rasami trwającego już tysiące lat.
Feyra i tak wybiera pierwszą opcję.
Jak będzie wyglądać życie dziewczyny w zamku? Jakie tajemnice na nią czekają? Czy uda jej się zdobyć zaufanie magicznych istot?

Autorki chyba nie muszę nikomu przedstawiać, a o samym "Dworze cierni i róż" z pewnością słyszała większość miłośników książek. Co składa się na ten światowy sukces pani Maas?
Przede wszystkim oryginalność, niesamowita wyobraźnia i świetne pióro.

Świat, w którym rozgrywa się akcja powieści jest rozbudowany, oryginalny, ale i spójny. Składają się na niego Krainy Śmiertelników i Krainy Fae: Dwór Wiosny, Lata, Jesieni i Zimy, a także Dwór Dnia, Nocy i Świtu.


Powieść nie jest idealna. Dziwne było dla mnie coś, czego dowiadujemy się na samym początku. Feyra jest łowczynią, aby utrzymać jej rodzinę przy życiu. Siostry zostały wykreowane tragicznie. Wydaje się, że znalazły się w książce całkowicie przypadkowo. Skoro rodzinie tak ciężko o przetrwanie, to dlaczego wszystko spoczywało na naszej głównej bohaterce? Wydaje mi się, że jej siostry mogły chociaż próbować nauczyć się polować. Tymczasem im zależało tylko na nowych butach? Wydaje się też jakby miały do siostry wieczne pretensje. Coś takiego jest raczej nierealne zważywszy na trudne warunki życia rodziny.

Poza tym, postaci uważam za świetne. Główna bohaterka nie jest irytująca, a raczej neutralna. Wydaje się zwykłą, skromną, nastoletnią dziewczyną, która pasjonuje się malarstwem. Autorka pozwala nam wniknąć wgłąb umysłu dziewczyny, ponieważ jest ona narratorem.
Nie obejdzie się bez trójkąta miłosnego, prawda?
W książce jest trzech mężczyzn, z czego jeden - Lucien, jest postacią tajemniczą i zapewne dowiemy się więcej o jego roli w serii w kolejnych tomach.
Więcej można powiedzieć o Tamlinie, czyli pojawiającą się na początku książki bestia.
Jest również postać, którą polubiłam od pierwszego słowa na jego temat. Mowa tu o Rhysandzie, który wykreowany został jako ten gorszy w trójkącie miłosnym. Ja mu kibicuję od początku i zapewne będę przy tym uparcie trwać do końca.

Autorka dostarcza nam niemało wrażeń. Najbardziej podobały mi się przeróżne magiczne istoty, które czyhały na główną bohaterkę.
Pierwsza połowa książki jest mniej ciekawa i przyznaję, że byłam bardzo rozczarowana, bo nie działo się nic konkretnego, ani wyrazistego. Potem akcja nabiera tempa, abyśmy przez ostatnie dwieście stron nie mogli się od niej oderwać.


Podsumowując, nie jestem w stu procentach zadowolona i usatysfakcjonowana patrząc na ogół, są pewne niedociągnięcia, ale główne postaci nie są irytujące, co już jest ogromnym plusem. Jestem fanką pióra autorki, które jest bardzo przystępne, dzięki czemu książkę czyta się naprawdę lekko i przyjemnie.
Nie mogło się to skończyć inaczej i już czekam ze zniecierpliwieniem aż będę mogła przeczytać kolejny tom i co najważniejsze, dowiem się jak rozwinie się wątek z Rhysandem!



Moja ocena: 6/10

3 komentarze:

  1. Już dawno nie czytałam fantastyki i póki co nie planuje tego zmienić. Nie ciągnie mnie do tego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka czeka na swoją kolej w stosiku. Dziś rozpoczęłam ferie i w czasie ich trwania mam zamiar po nią sięgnąć.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, mam nadzieję, że Ci się spodoba ❤️

      Usuń