piątek, 27 maja 2016

9. PAMIĘTNIK / NICHOLAS SPARKS


Romantyczna opowieść uwieczniona na kartkach starego pamiętnika kluczem do nawiązania bliskiej relacji?

Tytuł: PAMIĘTNIK
Autor: NICHOLAS SPARKS
Wydawnictwo: ALBATROS
Seria: WSZYSTKIE KOLORY MIŁOŚCI
Ilość stron: OK. 260
Cena: 28,00 ZŁ
Ocena: 6/10

Kobieta i mężczyzna w podeszłym wieku znajdują się w tym samym domu opieki. Staruszek Noah spędza czas z cierpiącą na Alzheimera Allie, czytając jej historię ze starego pamiętnika.


''Nie możesz poświęcić swego życia dla innych. Musisz robić to, co jest dobre dla Ciebie, nawet jeśli w ten sposób zranisz część bliskich Ci osób.''

Znów książka pana Sparksa, która jednak tym razem nie wzruszyła mnie ani odrobinę. Co prawda opowieść jest niezwykle oryginalna i chwytająca za serce, jednak brakowało mi ''tego czegoś'', co znalazłam w ''Ostatniej Piosence''.
Porównując tę książkę z historią Ronnie, to muszę stwierdzić, że w tej znajdują się liczne zwroty akcji, a w ''Pamiętniku'' przeważa według mnie monotonia. Po prostu książka jest momentami nudna. Podoba mi się pomysł na powieść, bo jeszcze nigdy nie spotkałam się z czymś takim, jednakże nie uzależniła mnie od siebie, ani nie zostawiła żadnego ''kaca książkowego''. Nie twierdzę jednak, że ta książka jest zła. Autor jak zwykle fantastycznie przelewa na papier przede wszystkim uczucia. Uwielbiam to! Nicholas Sparks jest zapewne niezwykle emocjonalnym i czułym mężczyzną, czego można się dowiedzieć czytając jego powieści. Co jeszcze warto zauważyć? W ''Pamiętniku'' możemy się doszukać wielu naprawdę wspaniałych cytatów.
Jest mi przykro, że nie znalazłam tego efektu WOW,  mam nadzieję, że  Wam się uda...

Co do wykonania książki, to tak jak w ''Ostatniej Piosence'' nie mam nic do zarzucenia, ponieważ czcionka jest przyjemna dla oka, a cała książka jest dobrze sklejona.

Mimo mojego niezadowolenia polecam Wam tę książkę, a ja będę szukać dalej kolejnego cudeńka z twórczości Nicholasa Sparksa.


''Zakochaliśmy się w sobie mimo dzielących nas różnic, a gdy już to się stało, zrodziło się coś wyjątkowego i pięknego. Moim zdaniem w ten sposób kocha się tylko raz i dlatego każda nasza wspólna minuta jest na trwałe wyryta w mej pamięci. Nigdy nie zapomnę ani jednej chwili.''


Moja ocena: 6/10


A wam jak się podobał ''Pamiętnik''. Polecacie jakąś inną książkę od tego autora?
Z chęcią wysłucham waszych opinii.

Oliwia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz