czwartek, 5 stycznia 2017

POSTANOWIENIA NOWOROCZNE



Nowy rok, czyli tak naprawdę nowy rozdział w życiu każdego śmiertelnika. To idealny czas, by zmierzyć się z własnymi słabościami, spełnić swoje marzenia. Jak dla mnie to dość ciekawa inicjatywa. Człowiek czuje wewnętrzną motywację, myśli "w tym roku mi się uda!". Właśnie dlatego wiele osób tworzy swoją własną "listę postanowień" do wypełnienia w ciągu nadchodzących 356 dni. Jedną z takich osób jestem i ja, a dzisiaj pokażę Wam nic innego, jak moje książkowe cele na nowy rok! Zapraszam.


Chyba każdy z nas zna już to słowo. Pojawia się ono dosłownie wszędzie i chodzi mi tu o nic innego, jak CZELENDŻE. Oczywiście nie ma nic przyjemniejszego, jak wyzwać na pojedynek samego siebie i sprawdzić, czy dasz radę coś zrobić. W tym roku postanowiłam wziąć udział w wyzwaniu "Przeczytam tyle książek, ile mam wzrostu". Około 165 cm stosik muszę stworzyć, aby zaliczyć to zadanie.
Liczę też na to, że w tym roku uda mi się przeczytać 50 książek. Może nie jest to dużo, ale nie chcę ustalać liczby, której nie jestem w stanie podołać. Pod względem czasu będzie to dla mnie ciężki rok, toteż postaram się o więcej pozycji w roku kolejnym.


Uprzedzam, że książki, które podam w poniższych rankingach są jedynie tymi, które koniecznie chcę przeczytać w tym roku. Tak naprawdę jest ich o wiele więcej, ale zrobiłam taki skrót, aby post nie był kilometrowy ;)



Przerwane książki, czyli jednostki, które porzuciłam, a one nadal chodzą mi po głowie i śnią mi się po nocach. Mam zamiar zmierzyć się z nimi w tym roku i sprawdzić, czy tym razem podołam. Będzie to:
1) Czerwona Królowa / Victoria Aveyard
2) Gra o tron / George R. R. Martin
3) Eragon / Christopher Paolini

Czasami zaczynamy czytać jakąś serię, a po pierwszym, czy dalszym tomie znajdujemy coś innego i o serii tak naprawdę zapominamy. Niestety zdarzyło mi się popełnić taką niewłaściwość, toteż w tym roku postanawiam skończyć:
1) Dary Anioła / Cassandra Clare
2) Plaga Samobójców / Suzanne Young
3) Zmierzch / Stephenie Meyer
4) Władca pierścieni / J. R. R. Tolkien

A na koniec wisienka na torcie, czyli serie do przeczytania!
1) Obca / Diana Gabadlon
2) Trylogia czasu / Kerstin Gier
3) Szklany tron / Sarah J. Maas

Książek, które chcę przeczytać w 2017 jest o wiele, wiele więcej. Postaram się informować Was na bieżąco o innych pozycjach. Jedyne, co pozostaje, to wyczekiwać na moje pogadanki na tematy książek z tej listy.


A Wy macie swoje książkowe postanowienia noworoczne?

2 komentarze:

  1. Ja też muszę w końcu przeczytać "czerwoną królową" :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo osób mi ją polecało, a jednak przerwałam lekturę dość szybko. Może powinnam być bardziej cierpliwa :D

      Usuń