sobota, 18 lutego 2017

31. PODARUJ MI MIŁOŚĆ. 12 ŚWIĄTECZNYCH OPOWIADAŃ

Tytuł: PODARUJ MI MIŁOŚĆ. 12 ŚWIĄTECZNYCH OPOWIADAŃ
Tytuł oryginalny: MY TRUE LOVE GAVE TO ME. TWELVE HOLIDAY STORIES
Autor: -WYDANIE ZBIOROWE-
Tłumaczenie: MAŁGORZATA KAFEL
Wydawnictwo: OTWARTE (MOON DRIVE)
Ilość stron: 432
Cena: 39 ZŁ

Być może tematyka trochę nieaktualna, ale kto zabroni nam podarować sobie trochę świąt w lutym?





Dwanaście autorów, dwanaście różnych opowiadań. W tej książce znajdziecie dosłownie kopalnię przeróżnych opowieści. Możecie zaczynać od autorów, których najbardziej lubicie lub fabułę, która najbardziej do Was przemawia. Uwierzcie, że jest w czym wybierać i na pewno znajdziecie coś dla siebie. 

Każdy z autorów zabrał nas do innego świata, przedstawił inną kulturę i wykreował własne postaci. Co mi się bardzo spodobało? Różnorodność i oryginalność. Przyznam szczerze, że nie mam nic do krótkich opowiadanek, które w "typowej" książce mają długość jednego rozdziału. Ba, ja bardzo je lubię!
Książek podobnych do tej nie powstało jeszcze zbyt wiele, a według mnie jest to na prawdę świetna koncepcja.

Zdarzyły się opowiadania świetne, przeciętne, jak i słabe. Wiadomo, każdy autor ma inne pióro i inną wizję. Co ciekawe, opowiadania najbardziej znanych twórców podobały mi się chyba najmniej. Kolejny plus książki, która gromadzi opowiadania różnych autorów - możecie poznać nowych, ciekawych pisarzy.

Były rozdziały, przy których okropnie się nudziłam, ale i takie, które pochłonęłam dosłownie w dziesięć minut. Były takie, które świetnie odzwierciedlały "filmowy" klimat świąt, ale i takie, które skupiały się bardziej na relacjach międzyludzkich. Niestety nie można ocenić jednoznacznie treści książki, bo jak widać - są skrajności.

Podsumowując, książka jest świetna pod względem wykonania, ale treść wybitna niestety nie jest. Do tej lektury już raczej nie wrócę, chociaż czytając ją bawiłam się świetnie. Książka bardzo ładnie wygląda na półce. Może być dobrym prezentem dla dziewczynek na święta.



Moja ocena: 7/10


A wy czytaliście tę książkę? Co sądzicie o wydaniach takiego typu? Koniecznie powiedzcie mi o tym w komentarzu!
Oliwia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz